Dec, 13 2017
Ook erfgoed websites houden hun bezoekersaantallen goed in de gaten. Er zijn tientallen blogs te vinden met tips over bounce rate-verlagende ingrepen, zowel over de inhoud, maar toch voornamelijk op het niveau van de opmaak, inrichting en vervolgnavigatie en bijna altijd gericht op (commerciële) converterende pagina’s. Maar hoe zit dat dan bij erfgoed websites? Bij de website ge...
Sep, 16 2015
Benauwd voor de cloud? Bedrijven gebruiken het vaak als unique selling point: werknemers en klanten kunnen altijd ‘in de cloud’ terecht. Niet gehinderd door vaste werkplekken of kantoormuren kun je altijd en overal aan het werk en heb je toegang tot allerlei data. Zonder daarvoor zelf de last te hoeven dragen. Wij merkten het afgelopen jaar dat waar de cloud voor het bedri...
Jul, 4 2015
We hebben het intranet van een internationale organisatie getest op usability. Helaas mochten we niet de hele wereld overvliegen. Het werd een remote gebeurtenis. Niet remote in de zin van testen met een online testtool als Usabilla of Loop11, maar live interviews via het intranet. Twee dagen hielden we interviews met mensen uit China, Brazilië, de VS, Engeland en Nederland. Ook al was ik ...
Jul, 3 2015
Zendgedrag kom je op iedere website tegen en daarom komt het ook altijd aan de orde bij usability-onderzoek. Je wilt je klanten zo graag vertellen wat het proces is, wat de achterliggende theorie is, dat je vergeet te vertellen wat het voordeel voor de klant is. Redeneer vanuit je klant Wat aan veel van deze zendings-knelpunten ten grondslag ligt, is het redeneren en inrichten van de websit...
Jul, 3 2015
Een positief effect van usability-onderzoek is dat onze klanten alles door een usabilitybril gaan bekijken. Iedere pagina, iedere afbeelding, iedere zin, iedere ad word op Google bekijkt men met een kritische "snapt onze klant wat hier staat" blik. Door intensief betrokken te zijn bij een usability-onderzoek en de verwerking van de rapportage wordt veel duidelijker hoe de doelgroep denkt en te wer...