Best Replica Watches

UX Coach

UX coach: verbeter de UX skills van je team

In de lean of agile werkwereld waarbij continu leren en bijsturen de regel is, is het steeds normaler om UX research als team uit te voeren. Sommige teams hebben de luxe van een ervaren ux researcher, maar andere teams hebben weinig ervaring in het opzetten en uitvoeren van ux research. Deze teams help ik op weg. Je krijgt inzicht in welke methoden er zijn, op welke momenten ze het meest opleveren en hoe je dat dan organiseert en uitvoert.

We kunnen de onderzoeken in het begin samen uitvoeren en als je het eenmaal in de vingers hebt, help ik je om je onderzoeksvaardigheden te fine tunen en uit te breiden.

Maak je team meer klantgericht

Gebruiksgericht / user centered of human centered ontwikkelen betekent dat je vanaf het begin van het project tot aan het eind rekening houdt met je klanten. Customer experience (CX) gaat nog een stapje breder. Van hoe je (aanstaande) klanten je advertenties ervaren tot en met het contact met de helpdesk of klantenservice en alles daar tussen in.

Er zijn veel verschillende methoden om te achterhalen wat je klanten ervaren op welk moment. Het opstellen van een customer jouney of experience map, het evalueren van een klantreis. 



 



Interactie concepten 

Interactie is ''de verpakking van je verhaal en de uitnodiging om er iets mee te doen''. ''Outside the box'' concepten verzinnen is niet makkelijk en soms ook niet zinvol. Systematisch brainstormen vanuit de doelgroep over welk verhaal op welke manier verteld kan worden en welke interactie daar het beste bij past, levert wel heldere en passende interactie-ideeën op.

  • Navigeren via een kaart of liever via een lijstje
  • Plaatjes kijken of verhalen lezen?
  • Zelf de route bepalen of toch liever een pad volgen.

Deze keuzes kun je makkelijker maken als je weet voor wie het is. Daarom zijn persona's een goed uitgangspunt om je te helpen gericht na te denken over welke informatie je aanbiedt op welke manier.

 

 

Card sorting

Een techniek om vanuit de doelgroep de indeling van de informatie te bepalen, in plaats van uit te gaan van de kennis van de ''insiders''. Hierbij kun je persona's het werk laten doen, maar nog beter is het om de doelgroep zelf te laten sorteren. Card sort kan online plaatsvinden of in een interview-setting.

 

Wireframes

We vertalen de interactie concepten naar zwart-witte schermen, met navigatie en indeling, maar zonder vormgeving. Door knoppen toe te voegen ontstaat al snel een klikbaar prototype, waardoor je de interactie goed kunt zien en dus evalueren.

Wat testen?

Testen kan met schetsen, mock-ups, prototypes of al bijna complete producten. Wij vinden 'hoe eerder, hoe beter', maar soms is het wenselijk om toch later te testen.

 

Wanneer testen?

Zo vroeg mogelijk - het liefst meerdere keren in een project  of na sprint x, y en z etc.

Doorlooptijd: 2 - 4 weken

Eindproduct: presentatie en rapport

Vervolgstappen: verbeteringen implementeren - herontwerp - in een later stadium nogmaals testen of reviewen.

Doorlooptijden

De expert review is de snelste methode: binnen een week kan een rapport bij u op tafel liggen.

Voor een usabilitytest varieert de doorlooptijd van een traject van 2 tot 4 weken.

 

cinego