Design research / exploratief gebruikersonderzoek
Weet voor wie je wat maakt:
Hoe concreter het beeld van de doelgroep, des te beter het ontwerp en het eindresultaat. Het ontbreken van een duidelijk beeld van de doelgroep maakt het lastig om een heldere site te ontwerpen. Er zijn veel manieren om de doelgroep te leren kennen en om een beeld van hen te vormen.
Weten wie je klant is en wat hij wil weten als hij op je website komt?
Doelgroepanalyses en persona's helpen enorm om vanaf het begin de juiste ontwerpbeslissingen te nemen. Met behulp van een helder klantbeeld neem je sneller en betere beslissingen ten aanzien van informatiestructuur, pagina-indeling, interactie, beeldmateriaal en teksten.
Weten wat er leeft bij je doelgroep, welke vragen mensen hebben, welke impact jouw product heeft op het dagelijks leven van mensen. Er zijn heel veel technieken om te onderzoeken waar kansen liggen voor je organisatie door heel goed te kijken en te luisteren naar hoe mensen hun levens leven.
