Best Replica Watches

UX Concepting

UX concepting

Inzichten over je klanten en hun gedrag met jouw online diensten en communicatie vertalen naar klantgerichte concepten. Wij zijn er dol op!

We zetten verschillende technieken in om vanuit verschillende inzichten tot een goed concept te komen. 

Het menselijke brein is veel creatiever en productiever als het de nodige randvoorwaarden en doelstellingen krijgt om iets te bedenken. In een workshop 'gestructureerd brainstormen' gaan we met verschillende betrokkenen aan de slag om bijvoorbeeld allerlei elementen van een website, zoals de beginpagina, de zoekfunctie, de zoekresultaten af te stemmen op de verschillende soorten bezoekers.

Human centered ontwikkelen

Gebruiksgericht / user centered of human centered ontwikkelen betekent dat je vanaf het begin van het project tot aan het eind rekening houdt met de doelgroep. De doelgroepbeschrijvingen of persona's gaan niet in de la, maar aan de muur en aan het werk, bijvoorbeeld bij:

    •    het ontwikkelen van interactie-concepten
    •    het indelen en groeperen van informatie (card sort)
    •    het maken van wireframes (zwart-witte schermontwerpen)


 


Interactie concepten 

Interactie is ''de verpakking van je verhaal en de uitnodiging om er iets mee te doen''. ''Outside the box'' concepten verzinnen is niet makkelijk en soms ook niet zinvol. Systematisch brainstormen vanuit de doelgroep over welk verhaal op welke manier verteld kan worden en welke interactie daar het beste bij past, levert wel heldere en passende interactie-ideeën op.

  • Navigeren via een kaart of liever via een lijstje
  • Plaatjes kijken of verhalen lezen?
  • Zelf de route bepalen of toch liever een pad volgen.

Deze keuzes kun je makkelijker maken als je weet voor wie het is. Daarom zijn persona's een goed uitgangspunt om je te helpen gericht na te denken over welke informatie je aanbiedt op welke manier.

 

 

Card sorting

Een techniek om vanuit de doelgroep de indeling van de informatie te bepalen, in plaats van uit te gaan van de kennis van de ''insiders''. Hierbij kun je persona's het werk laten doen, maar nog beter is het om de doelgroep zelf te laten sorteren. Card sort kan online plaatsvinden of in een interview-setting.

 

Wireframes

We vertalen de interactie concepten naar zwart-witte schermen, met navigatie en indeling, maar zonder vormgeving. Door knoppen toe te voegen ontstaat al snel een klikbaar prototype, waardoor je de interactie goed kunt zien en dus evalueren.

Wat testen?

Testen kan met schetsen, mock-ups, prototypes of al bijna complete producten. Wij vinden 'hoe eerder, hoe beter', maar soms is het wenselijk om toch later te testen.

 

Wanneer testen?

Zo vroeg mogelijk - het liefst meerdere keren in een project  of na sprint x, y en z etc.

Doorlooptijd: 2 - 4 weken

Eindproduct: presentatie en rapport

Vervolgstappen: verbeteringen implementeren - herontwerp - in een later stadium nogmaals testen of reviewen.

Doorlooptijden

De expert review is de snelste methode: binnen een week kan een rapport bij u op tafel liggen.

Voor een usabilitytest varieert de doorlooptijd van een traject van 2 tot 4 weken.

 

cinego