UX research: Kwalitatief en kwantitatief
UX research levert inzicht in je klanten, inzicht in de kwaliteit van je digitale producten, diensten en communicatiemiddelen. Deze inzichten zijn onmisbaar om te komen tot een goede user experience en een succesvolle business. Happy User helpt je bij het beantwoorden van vragen als: wie is mijn klant en wat wil hij en helpt je met het vertalen van deze inzichten naar klantgerichte concepten. Zo kun je duurzaam innoveren: de ontwerpkeuzes zijn gebaseerd op inzichten en niet op het onderbuikgevoel of gestuurd door technologie.
Kwalitatief gebruikersonderzoek
Kwalitatief onderzoek houdt in dat je een kleine steekproef uit je doelgroep intensief onderzoekt of uitvraagt. Het gaat niet om grote aantallen, maar juist om details en om het waarom, het WHY. Het doel is begrijpen wat je klant wil, nodig heeft of snapt. Kwalitatief onderzoek kan heel goed gestuurd worden door kwantitatief onderzoek. Op basis van Google Analytics kun je goed nagaan welke pagina's niet naar wens converteren. Daar richt je dan je intensieve, kwalitatieve onderzoek op.